piatok 18. novembra 2016

Čo ma priviedlo k prírodnej kozmetike?

Všetkých vítam na mojom blogu o Bio-Vegan-Prírodnej kozmetike pre ktorú som sa rozhodla len nedávno. Prečo? To sa vám budem snažiť vysvetliť v nasledujúcom texte...
Mám 27 rokov, som manželka, onedlho aj dvojnásobná mamička ale v prvom rade (a na to by nemala zabúdať žiadna mama), som žena. Prosím preč s predstavou že ženy na materskej dovolenke, sú rady že sú rady. Nie naozaj si nečešem vlasy do neforemného uzla, nenosím na prechádzku tepláky zakydané od obeda mojej 15 mesačnej dcéry😁. Kedže som stále mladá, rada sa obliekam, používam make up. Jednoducho rada sa páčim. Poznáte to porekadlo: "Radšej prísť pozde ako škaredá" ? Tak to som ja. Nechcem teraz tvrdiť že nie ste prirodzene krásne. Maľovanie som nikdy nepreháňala, a i keď sa sem tam snažím zakryť nejakú tú vyrážku na tvári, make up nepovažujem za niečo čo by malo ženu pretvárať, ale práve naopak, zvýrazniť to čo je na nej pekné.

A tu sa začína môj príbeh. V puberte som nemala nijak akné, jedine tak na chrbte. V zime som ich ľahko zakryla a v lete mi vyrážky vysušilo slniečko a boli preč. Takže môžem povedať že som jeden z tých šťastlivcov s peknou, pomerne čistou pleťou. Po tom ako som otehotnela a čakala dcérku sa všetko zmenilo. Tehotenstvo nie je len to "pekné" očakávanie. Ženské telo prechádza množstvom hormonálnych zmien a to sa stalo aj mne. Na pleti sa mi objavili ekzémy, moja prirodzene olivová pokožka vybledla, po krku sa mi tvorili vyrážky. Vtedy som to až tak neriešila. Po pôrode, ako som začala cvičiť aby som sa vrátila do formy, som sa začala viac zaujímať o to čo jem, koľko sa hýbem. Začala som zdravšie žiť. Akné sa zmiernilo ale nezmizlo úplne. O rok neskôr sme sa rozhodli pre druhé bábo a ja som sa musela prestať tak namáhať HIIT cvičením a spočítaním kalórií. Moja pleť sa opäť vrátila strácaniu pigmentu, k vredom na krku, ktoré sa mi presunuli na líca. ČO TO JE?! Nechápala som. Zmenila som kozmetiku. Veď čo je drahé je dobre, no nie? Z Garnieru som prešla na značku Loreal. Z Loreal-u som prešla na Mixu. A pleť stále horšia a horšia. Začala som bádať po internete a tam ženy na jednom fóre písali o čiernom mydle s aktívnym uhlím. Hovorím si prečo nie? Objavila som pár článkov ktoré ma viac než zaskočili. Nie len že som NIKDY nečítala zloženie svojho sprchového gélu či šampónu, pojmy ako -BIO, -Vegan či Handmade kozmetika som poznala ale nikdy ich neriešila. Mydlo Carbone od značky Soaphoria (určite mu venujem vlastný príspevok), mi prišlo a za nie viac ako týždeň sa moja pleť skutočne začala čistiť. Vravím si VAU! Po očarení z tejto čiernej tehličky som sa začala pýtať prečo práve toto čierne čudo mi pomáha keď Loreál, všade známa a uznávaná značka, nie? Moje pátranie zašlo tak ďaleko že o dva týždne, z vlastného presvedčenia, som vzala veľkú tašku a vyhádzala všetko s obsahom Buthylphenylu, Silikónu či Phenoxyethanolu. Nikomu nejdem tvrdiť že komerčná kozmetika je zlá. Pretože dokonca ani prírodná kozmetika nesadne hneď každému, ktorý to vzdajú a vrátia sa k svojej zaužívanej kozmetike z drogérie ktorá im nikdy nevadila, ale len to "chceli skúsiť". Každý máme na právo na vlastný názor a ja naozaj nechcem nikoho do ničoho nútiť. Skôr sa chcem podeliť s tými dušami, ktoré sa v mojom príbehu našli a zažili rovnaké problémy s pleťou ako ja. Dúfam, že si prečítam aj vaše skúsenosti a že mi budete robiť spoločnosť na mojej ceste za "pre mňa" zdravším spôsobom života. 

Už sa nemôžem dočkať kedy sa s Vami podelím o svoje skúsenosti s kozmetikou prírodného zloženie. Zatiaľ sa majte krásne. 

Adminka blogu Fauna&Flora♥

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára